Τη σημασία των γραφικών παραστάσεων την έχουμε μάθει από τις σπουδές μας. Και προσπαθούμε να τη διδάξουμε στους μαθητές μας γιατί είναι ο καλύτερος, αλλά όχι ο μοναδικός, τρόπος να επαληθεύσουμε ένα φυσικό Νόμο. Όμως η διαδικασία δημιουργίας μιας γραφικής παράστασης είναι επίπονη και χρονοβόρα. Υπάρχει, άραγε, κάποια άλλη μέθοδος, λιγότερο επίπονη και χρονοβόρα αλλά περίπου το ίδιο αποτελεσματική; Στο πείραμα επαλήθευσης του Νόμου "μήκους εκκρεμούς-περιόδου", χρησιμοποιώντας φωτοπύλη, αναδεικνύω μια μέθοδο με την οποία μπορώ να επαληθεύσω τη σχέση μεταξύ αυτών των ποσοτήτων και να προσδιορίσω το g χωρίς τη χρήση γραφικής παράστασης.